Facebook

Service na aankoop

Ook na je aankoop blijft iEar’ je aanspreekpunt voor vragen over het door jou aangekochte product. Vragen over de werking al dan wel of niet in combinatie met andere producten, storingen of defecten. Neem contact met ons op en wij zijn je graag van dienst.

DOA regeling

Wordt een bestelling zichtbaar beschadigd afgeleverd door de vervoerder, weiger deze dan in ontvangst te nemen en teken niet voor ontvangst. Het product komt automatisch bij ons retour en wij zorgen voor de levering van een nieuw exemplaar. Doet er zich een technisch defect voor binnen de eerste twee maanden na aankoop, wat te wijten is aan een fabricagefout van het product, dan hanteert iEar’ de DOA regeling (Dead on Arrival) en zorgen wij voor een vervangend exemplaar. Voorwaarde hierbij is dat de originele verpakking en alle accessoires en toebehoren van het product origineel aanwezig zijn. Neem hierover contact met ons op en volg de serviceprocedure. Indien de originele verpakking, accessoires en/of toebehoren niet meer origineel aanwezig zijn, dan treedt de normale garantieprocedure in werking. De DOA regeling doet niets af aan de wettelijke garantie.

Garantie (-termijnen)

Bij de aanschaf van een elektrisch apparaat heb je als consument recht op een deugdelijk product. Dit houdt in dat het product moet voldoen aan de verwachtingen die je daar als consument redelijkerwijs van mag hebben (conformiteitsbeginsel). De garanties waar je als consument al dan wel of niet standaard recht op hebt, staan hieronder toegelicht en uiteraard leeft iEar’ deze altijd na.

Wettelijke garantie – Je mag als consument verwachten dat een product geschikt is voor normaal gebruik. Heb je binnen zes maanden na aanschaf van een apparaat een klacht, dan zal iEar’ moeten aantonen dat het apparaat bij aanschaf deugdelijk was en anders zullen wij de klacht kosteloos voor je verhelpen. Na die periode is het aan jou zelf om aannemelijk te maken dat er ten tijde van de aanschaf iets mankeerde aan het apparaat (non conformiteit). Blijkt dat er sprake is van een non conformiteit, ook dan zal iEar’ de klacht kosteloos voor je verhelpen. Wanneer er geen sprake is van een non conformiteit, dan is het uiteraard mogelijk het defect te laten herstellen waarbij de kosten geheel of gedeeltelijk aan je worden doorberekend.

Fabrieksgarantie – De fabrieksgarantie doet géén afbreuk aan de wettelijke garantie. Dit is een aanvullende garantie. Een fabrikant geeft fabrieksgarantie op zijn producten. Dit gebeurt volgens zijn eigen voorwaarden – en die kunnen per product verschillen. Let hierbij op de inhoud, de garantietermijn en uitgesloten situaties zoals ondeugdelijk gebruik of aan slijtage onderhevige onderdelen. Als de fabrikant kan aantonen dat je zelf verantwoordelijk bent voor een defect, dan kun je geen aanspraak maken op de fabrieksgarantie en zijn de kosten voor jou zelf. Bij alle producten op onze website wordt de fabrieksgarantie termijn vermeld, die tenminste twee jaar bedraagt op alle aangeboden producten. Gezien de hoge kwaliteit producten in ons assortiment, is de fabrieksgarantie termijn vaak veel langer. Voor de uitvoering van de fabrieksgarantie kun je ten alle tijden bij iEar’ terecht. Wij volgen hierbij de procedures en voorschriften zoals de desbetreffende fabrikant die heeft opgesteld.

Verlengde garantie – De verlengde garantie doet géén afbreuk aan de wettelijke garantie. Dit is een aanvullende garantie op de fabrieksgarantie. Naar eigen believen kun je verlengde garantie afsluiten op diverse producten, tegen betaling van een bepaald bedrag. Gedurende de geldigheidsduur zijn de meeste gebreken dan gedekt (zie hiervoor de voorwaarden bij het afsluiten). Bij een gebrek moet de service bieder bewijzen dat dit aan de gebruiker ligt en niet aan het product. Daarnaast wordt veelal ook de eventuele vervanging gedekt als een apparaat niet meer te repareren is.

Heb je een garantiegeval, kom dan naar de winkel of neem contact met ons op en volg de serviceprocedure.

Onze technische dienst zal de klacht analyseren en de herstelwerkzaamheden uitvoeren. Indien onze service- en reparatiedienst niet eigenhandig de herstelwerkzaamheden kan uitvoeren, dan wordt je apparaat aangeboden aan het service centrum van het desbetreffende merk. Na reparatie wordt je apparaat uitvoerig getest. Indien alles weer in orde bevonden is, wordt het apparaat bij je terug bezorgd.

Voor producten waarbij het opgegeven probleem niet kan worden geconstateerd, krijg je 30 dagen de gelegenheid om het product, voor eigen rekening, bij iEar’ af te halen of zorg te dragen voor een verzendvergoeding voor de retourzending.

Reparatie

Je kunt bij iEar’ terecht voor alle reparaties aan beeld- en geluidsproducten, zoals versterkers, luidsprekers, televisies, platenspelers, etc. Elk apparaat kunnen wij repareren. Hiervoor hebben we een eigen technische dienst en werken we eveneens samen met enkele gerenommeerde servicebureaus in Nederland, zodat elke reparatie professioneel en vakkundig kan worden uitgevoerd. We werken hierbij uitsluitend met originele onderdelen. Producten voor reparatie kunnen worden afgegeven in de winkel gedurende de openingstijden, het is mogelijk producten per pakketzending bij ons aan te bieden en in het geval het grote, zware of kostbare producten betreft, kan onze service dienst ze bij je thuis ophalen. De tarieven voor reparaties zijn als volgt. Indien een reparatie onder de EUR 150,- (of afhankelijk van de aangeboden reparatie een hoger ingestelde en vooraf overeen gekomen grens) kan worden uitgevoerd, dan ben je vooraf akkoord en wordt de reparatie uitgevoerd. Indien een reparatie deze grens overschrijdt, dan overleggen we eerst. Na jouw akkoord wordt de reparatie dan alsnog uitgevoerd. Wanneer je niet akkoord bent met de voorgestelde reparatie, dan zijn er EUR 52,50 onderzoekskosten verschuldigd. Indien je een soortgelijk nieuw product aanschaft binnen vier weken na reparatie opgave, dan zullen wij de onderzoekskosten in mindering brengen op je nieuwe aankoop.

Heb je een reparatie, kom dan naar de winkel of neem contact met ons op en volg de onderstaande serviceprocedure.

Service procedure

Voor alle ruilingen, herstellingen, services, garanties en reparaties hanteren wij één service procedure. Neem contact op met iEar’ en wij zullen samen met jou analyseren wat er aan de hand is. Nadat is vastgesteld dat er zich een probleem voordoet met je product, maken wij een service verzoek voor je aan en ontvang je hiervan een RMA nummer. Wanneer je het product naar ons gaat verzenden, ontvang je vooraf een RMA nummer. Wanneer je het product bij ons in de winkel aanbiedt, ontvang je bij afgifte een bewijs met het RMA nummer. Indien het de uitvoering van garantie versneld, zullen wij je adviseren het product rechtstreeks te verzenden aan het desbetreffende servicecentrum, dan wel contact op te nemen met de fabrikant voor de uitvoering van je garantieverzoek.

In het geval van een DOA dient het product aangeboden te worden incl. originele verpakking, alle accessoires en toebehoren en te worden begeleidt met kopie aankoopfactuur, een duidelijke klachtomschrijving en je eigen gegevens indien deze inmiddels afwijken van de gegevens die op de aankoopbon staan. In het geval van een Garantie en/of Reparatie dient het product aangeboden te worden begeleidt met een aankoopbewijs (het liefst een kopie van de aankoopfactuur), een duidelijke klachtomschrijving en je eigen gegevens indien deze inmiddels afwijken van de gegevens die op het aankoopbewijs staan.

Nadat je product hersteld of vervangen is, kan het product weer worden afgehaald in de winkel of wordt deze bij je thuis bezorgd. De duur van de afwikkeling is sterk gerelateerd aan het desbetreffende product en de beschikbaarheid van onderdelen. Gedurende de serviceperiode kun je uiteraard altijd infomeren naar de status door contact met ons op te nemen. Houdt hiervoor het RMA nummer bij de hand, zodat we je over de status kunnen informeren.

Voor het aanbieden van producten kunnen de volgende adressen worden gebruikt:

zelf afleveren geduderende de openinsgtijden van de winkels op:

iEar’ | Ultimate sound and vision
st. Ceciliastraat 28
5038 HA Tilburg

of

iEar’ | Ultimate sound and vision
Beethovenstraat 9-b
1077 HL Amsterdam

verzenden naar:

iEar’ | Ultimate sound and vision
t.a.v. de service afdeling
st. Ceciliastraat 34
5038 HA Tilburg

We helpen je graag

Bel ons

088-5443510

Whatsapp ons

06-43005525

Mail ons naar

[email protected]

Reactietijd
We streven er naar jouw bericht binnen de openingstijden dezelfde dag nog te beantwoorden. Neem je buiten de openingstijden contact met ons op dan streven we ernaar jouw bericht op de eerst volgende werkdag te beantwoorden.

Stel direct je vraag

"*" geeft vereiste velden aan

*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Toegevoegd aan winkelmand

Items in je winkelmand

 ×
Afrekenen

Aanbevolen accessoires